Deze website maakt gebruik van cookies. Waarom? Klik HIER voor meer informatie. Sluiten
Samen sterker
ondernemen!
43.329 actieve leden
         

Tijd en geld te kort voor sociale media? Met Bonc ben je 'tjoep, tjoep: klaar!'

Martijn Pennekamp
08 juni 2020

Veel zzp'ers en mkb-ondernemers zijn onder invloed van de coronamaatregelen versneld op zoek naar nieuwe mogelijkheden om hun bedrijf te promoten. Hun doelgroep zit nu vaak thuis en is het beste online te bereiken. Een Nederlandse start-up rook zijn kans en ontwikkelde dé nieuwe digitale assistent voor moeiteloos social media beheer. De naam? Bonc. 

Misschien herken je het wel. Op een borrel hoor je iemand enthousiast vertellen dat zijn bedrijf enorm gegroeid is door het gebruik van sociale media. Het klinkt allemaal prachtig. Succes verzekerd en volgens de zelfverzekerde spreker is het reuze gemakkelijk, maar zo voelt het niet bij jou.

Waar haal ik de tijd vandaan?

Allereerst ben je als ondernemer gewoon druk met het werk dat het ondernemerschap met zich meebrengt. Zelfs in de avond zijn er offertes te versturen, facturen op te stellen en telefoongesprekken te voeren. En laten we niet vergeten dat je ook graag nog wat tijd met de mensen om je heen wilt doorbrengen.

Je tijd is kostbaar, juist als ondernemer. Daarbij komt dat de mogelijkheden met sociale media voortdurend veranderen. Je hebt gewoon niet de tijd en de kennis om dit allemaal bij te houden. Het geld om een reclamebureau in te schakelen heb je hard nodig voor andere zaken. Kortom: gebrek aan tijd, kennis en geld maken dat jij niet heel erg actief bent op sociale media.

Tjoep, tjoep: klaar!

Vanuit dit inzicht bedacht Jacco van Delden de nieuwe socialmediatool Bonc. Hij liep tegen dezelfde zaken aan. Een tijdje probeerde hij om met allerlei tools voor sociale media nog zelf van alles te doen online, maar uiteindelijk liep hij vast. Deels omdat alle tools Engelstalig zijn, maar vooral omdat het daarmee niet even 'tjoep, tjoep: klaar!' was. En dat was wat hij wilde.

Daarom bedacht hij een nieuw platform waarmee het supersimpel is om een social media bericht te maken en in één keer op meerdere kanalen tegelijk te plaatsen, bijvoorbeeld Facebook, Linkedin en Twitter. De gebruiker hoeft dus niet overal apart in te loggen, maar kan gewoon aanklikken waar het bericht moet komen te staan.

Daarnaast bedacht hij een tool om in 5 minuten een (gratis) promotiecampagne te maken, waarbij Bonc voor jou 7, 11 of 16 keer per week jouw bericht plaatst. Op de beste dagen, tijden en kanalen die passen bij wat jij wilt promoten.

Niet teveel knoppen en talloze opties

De meeste tijd van het bouwen ging naar het eenvoudig en logisch maken van de te nemen stappen. 'Ik wilde niet teveel knoppen en zeker geen talloze opties waar je voor gestudeerd moet hebben om ze allemaal te snappen. Wij hebben de lastige dingen aan de achterkant verstopt en tonen aan de gebruiker zo weinig mogelijk. Het gaat om dat 'tjoep, tjoep, klaar-gevoel',' vertelt Van Delden lachend: 'Hoe gaaf is het om op een volgende borrel de vraag te krijgen hoe het komt dat jij ineens zoveel meer zichtbaar bent online!'

Bonc is nog niet klaar. Er komen in de komende maanden nieuwe functionaliteiten bij. Maar juist vanwege de coronacrisis is besloten om Bonc nu alvast te lanceren. Een zzp'er krijgt voor € 10 of € 20 per maand een Nederlandstalige tool die het mogelijk met om met 1 uur inspanning per week, veel beter online zichtbaar te zijn.

Speciale korting voor leden van Het Ondernemerscollectief

Speciaal voor leden van Het Ondernemerscollectief is er een kortingsactie. Na de twee weken gratis trial kunnen zij een code gebruiken om twee maanden lang 50% korting te krijgen op het abonnement naar keuze. Er is geen verplichting om na deze twee maanden klant te blijven.

Klik hier voor meer informatie over de speciale actie.

Martijn Pennekamp

Martijn Pennekamp is oprichter van het ledenplatform Het Ondernemerscollectief en startersplatform ikwordzzper.nl.

Link met hem op Linkedin of word lid van de groep zzp'er durf te vragen op Facebook.